Tastaoficis / Eva Guerrero

abril 15 2015, 0 Comments

www.behance.net/hawaguerref7b9

Voluntaris per Igualada i Tastaoficis donen forma a un projecte treballat des d’un doble vessant. La primera consisteix en l’elaboració d’una xarxa de voluntariat a Igualada, que tindrà com a objectiu fer visible totes les iniciatives socials que es desenvolupen a la ciutat, prenent com a punt de partida un projecte social concret, Tastaoficis, que esdevé la segona part del projecte.

Tastaoficis neix d’una problemàtica social d’actualitat a la ciutat: l’increment del fracàs escolar. Els objectius d’aquest projecte són trobar una motivació pels joves que han estat víctimes del fracàs escolar, proporcionant-los coneixements en l’àmbit pràctic sobre l’oferta d’oficis que hi ha a la ciutat, per tal de descobrir allò que els interessa i allò en què són bons. Per altra banda, en ser un projecte de voluntariat, la iniciativa proporcionarà satisfacció personal a aquells que hi participin, així com en els joves que formaran part de l’experiència, els quals potser es plantegen així reprendre els estudis o introduir-se al món laboral amb una visió realista sobre allò que volen fer.

Aquest projecte es desenvoluparà en forma de gimcana d’itinerari configurable, que es durà a terme en diferents tallers i establiments d’Igualada. D’aquesta manera es crearà una “jornada de portes obertes” als diferents oficis col·laboradors, amb una durada d’un més, on es desenvoluparan les activitats que esdevindran les proves de la gimcana. A través d’una aplicació per a mòbil, els participants crearan el seu itinerari i es posaran en contacte amb el responsable de cada activitat, que valorarà el seu rendiment al taller, desbloquejant-los una sèrie d’èxits bescanviables per una sèrie d’obsequis.

Promoció_ESDAP_1(1)

La marca Tastaoficis consta d’un logotip, unes trames de fons i una sèrie d’il·lustracions, que mantenen la mateixa paleta cromàtica i defineixen un estil identificatiu propi. Les il·lustracions han estat pensades amb el propòsit d’il·lustrar de forma literal el concepte “tastaoficis”, de manera que estan compostes per diferents personatges que es mengen algun objecte relacionat de forma directa amb l’ofici que volen representar.

El llenguatge utilitzat a les il·lustracions és senzill, figuratiu i no realista, ja que són personatges de proporcions exagerades, fàcilment relacionables amb el món del grafiti. Aquesta tendència cap a l’art urbà és un intent per apropar-se al públic juvenil que constitueix el target del projecte.

Promoció_ESDAP_2(2)

Tastaoficis compta amb elements publicitaris online i offline. Com elements de difusió impresa destaquen els cartells amb les tres il·lustracions corporatives, a les quals se’ls ha afegit el logotip de Tastaoficis a manera de capçalera de revista, sempre en la mateixa posició i per sota de la imatge, per crear una unitat visual.
En la part superior esquerra trobem els logotips de les entitats col·laboradores del projecte social, entre elles podrien figurar-hi l’Ajuntament d’Igualada, la Kaserna o la Jove Cambra d’Igualada.
El fons, de color crema, presenta alguns detalls de trames, mantenint la força que la marca ja presentava en altres de les seves aplicacions.
La resta d’informació del cartell es compacta en un bloc en forma de pastilla irregular que contribueix a la bona llegibilitat d’aquesta i li dóna major coherència gràfica al cartell.
Per últim s’ha incorporat un codi QR i l’adreça web, per tal que la gent pugui ampliar la informació sobre el projecte.

Promoció_ESDAP_3(1)

Comments are closed.

Esdap 2015